Automatyzacje są uzależniające. Zaczynasz od jednej, potem nagle masz kilka i ciągle rośnie. W tym poście opisuję swoje kolejne automatyzacje, które wprowadziłem ostatnio do swojego bloga.
Jest to już drugi post o moich automatyzacjach na blogu. Jeśli interesujesz się tym tematem, to zerknij na poprzedni post - 4 gotowe automatyzacje dla twojego bloga.
To jest chyba automatyzacja, z której jestem najbardziej zadowolony. Pozwala mi na całkowitą automatyzację promocji mojego newslettera. Jak wygląda u mnie proces?
Zbieram linki w Airtable.
Z najnowszych linków wybieram w osobnym arkuszu te, które chcę umieścić w poście.
Tu wchodzi automatyzacja, która pobiera te tytuły, wysyła do APITemplate i zwraca gotowy obrazek.
Następnie muszę stworzyć opisy na Social Media - FB&Instagram oraz Twitter.
Wszystko jest automatycznie zaplanowane przy pomocy Buffer.
Dużą pomocą jest tutaj Router, który rozdziela zadania na podstawie filtru.
Użyte elementy
Bardzo podobnym scenariuszem jest wypuszczanie recenzji książek na blogu. Znowu mam osobny arkusz, gdzie zbieram informacje o przeczytanych książkach.
Co zbieram w Airtable?
Pierwsze 3 elementy są potrzebne do wygenerowania obrazka do Social Media. W momencie, gdy jest już obrazek, recenzja i data publikacji to wszystko jest zaplanowane w Buffer.
Użyte elementy
Ta automatyzacja pozwoliła mi zaoszczędzić sporo czasu przy generowaniu fragmentów kodu do newslettera. Wcześniej korzystałem z serwisu carbon.now.sh - musiałem wybrać interesujący mnie fragment, przekopiować, wybrać swoje ustawienia i pobrać.
W tym przypadku wykorzystuję Airtable do zbierania kawałków kodu i potem pozwalam, by wszystko się automatycznie wygenerowało i zostało umieszczone z powrotem w Airtable, gdzie mogę z tego korzystać.
Mam tylko jeden problem z aktualnym scenariuszem - wygląda na to, że Airtable nie pozwala na uplaod plików przy pomocy API. Żeby dodać plik, trzeba dać URL do tego pliku. Więc code snippet jest wrzucany do Google Drive i z tego miejsca wrzucany do Airtable. Pracuję nad tym, by to jeszcze zoptymalizować. Jestem otwarty na Twój pomysł.
Użyte elementy
To jest jedna z automatyzacji, która pozwala mi na śledzenie moich maili i wyciąganie wniosków. Zasada działania jest bardzo prosta. Chcę zbierać opinie o swoich mailach - czy się podobały czy też nie. Na podstawie tego będę w stanie je ulepszać.
Aby to zrobić utworzyłem webhook’a - jest to specjalny link, który Integromat generuje. I teraz jak użytkownik wejdzie na ten link, to mogę uruchomić automatyzację. W mailach umieściłem link takiej postaci: <webhook>/?ocena=x
. Wszystkie parametry są przekazywane do automatyzacji, więc jestem w stanie w Airtable zbierać te dane.
Ważna jest też odpowiedź Webhooka. W moim przypadku przekierowuję na stronę z podziękowaniem na moim blogu. Niżej możesz zobaczyć jak to zrobić.
Ważna uwaga - w Mailerlite podczas wysyłki maila zaznaczam, że chcę dodać kampanię Google Analytics. Dzięki temu mam informacje o nazwie maila i nie muszę tego wprowadzać ręcznie przy każdym mailu. Sprawdź jak to wygląda u ciebie w systemie.
Użyte elementy: